رویدادها آرشیو خبر ها
کونته : برای یوونتوس احترام کمی قائل هستم

کونته : برای یوونتوس احترام کمی قائل هستم

در فصل 2007- 2006 که یوونتوس در سری B بازی می کرد آنتونیو کنته سرمربیگری تیم آرِتزو را به عهده داشت. در آن فصل آرتزو در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه ی 5-1 مغلوب یوونتوس شد و بازی برگشت دو تیم به تساوی 2-2 رسید.

سقوط تیم های پسکارا و کروتونه به سری C قطعی شده بود با این حال تکلیف تیم سوم که به صورت مستقیم سقوط می کرد مشخص نشده بود که بایستی از بین دو تیم اسپتزیا و آرتزو انتخاب می شد. اسپتزیا و آرتزو هر کدام با 43 و 42 امتیاز در یک هفته مانده به پایان رقابت ها در رتبه ی 21 و 20 جدول رقابت ها قرار داشتند.

تنها یک حالت وجود داشت که آرتزو در جدول سری ب باقی بماند: برد آرتزو در مقابل ترِویسو و برد یا تساوی یوونتوس در مقابل اسپتزیا. اولین نتیجه اتفاق افتاد و آرتزو با نتیجه ی 3-1 حریفش را شکست داد، ولی یوونتوس در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه ی 3-2 مغلوب اسپتزیا شد و این تیم آرتزو بود که با یک امتیاز کم تر به سری C سقوط کرد. گل برتری اسپتزیا برابر یوونتوس توسط نیکولا پادوین در دقیقه 90 آن دیدار به ثمر رسید. گلی که منجر به ماندن لیگوریایی ها (اسپتزیا) و سقوط توسکانی ها (آرتزو) شد.

آنتونیو کنته سرمربی تیم آرتزو پس از این نتایج و سقوط تیمش فردای آن روز در مصاحبه اش یوونتوس را به ناپاکی متهم کرد.

کنته در این مصاحبه به خبرنگاران گفت: " ناامیدی و تلخی بی اندازه ای پس از این اتفاق (سقوط تیم) وجود دارد."

" من برای هواداران بوونتوس احترام زیادی قائل هستم، در عوض احترام بسیار کمی برای مجموعه ی این تیم."

یوونتوس در آن فصل با 85 امتیاز صدرنشین سری B شد. این در حالی بود که در دو هفته ی آخر بازی هایش را به تیم های باری و اسپتزیا واگذار کرد.

کنته در ادامه افزود:

" سقوط تیم بدین نحو بسیار دردناک است، اما به من کمک می کند تا چیزهایی که می دانم را به خوبی بفهمم و درک کنم."

" در فوتبال صحبت های زیادی وجود دارد و هرکسی به گونه ای عمل می کند که انگار تمامی افراد بد اخراج شده اند و فساد برچیده شده است تا بازی های فوتبال پاک شوند. در حقیقت ما همه خوشحال هستیم و این فوتبال پاک را تشویق می کنیم. اگر این فوتبال پاک است..."

ژان کلود بلان مدیر کل فعلی پاری سن ژرمن و رییس آن موقع باشگاه یوونتوس پس از مصاحبه کنته گفته بود: " هنگامی که فردی بسیار ناامید است، حرف هایی بر زبان می آورد که احتمالا بعداً به خاطر گفتن آن ها تاسف می خورد."

" من فکر می کنم هر فردی این مسابقه را تماشا کرده باشد هیچ گونه شکی و ابهامی ندارد. اگر می خواهیم تصویر متفاوتی از فوتبال را ارائه دهیم، قبل از گفتن هر جمله ای باید به طور عمیق و مدت طولانی بر روی آن فکر کنیم."

گفتنی است در آن فصل یوونتوس با 9 امتیاز منفی و آرتزو با 6 امتیاز منفی رقابت ها را آغاز کرده بودند.

در سال 2010، ژان کلود بلان جایگاهش را به آندرا آنیلی واگذار کرد، اما به عنوان مدیر کل و مدیر ورزشی باشگاه باقی ماند. آنیلی در مورد وظایف او گفته بود: " او مدیر بخش های عملیاتی باشگاه خواهد بود و به ویژه بر روی توسعه ی درآمدها، روابط بین المللی باشگاه یا یوفا و فیفا و پروژه ی ورزشگاه جدید را برای باشگاه تمرکز خواهد کرد. این در حالی بود که در می 2011 استعفای خود را از مدیر کل اعلام کرد ولی به عنوان عضو هیئت مدیره در تیم باقی ماند. در اکتبر 2011 بلان استعفای نهایی خود را به باشگاه ارائه کرد. سالی که آنتونیو کنته هدایت تیم یوونتوس را به عهده گرفت.

آماده سازی متن : Florin و (SO HE IL)


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: